30 Kasım 2012 Cuma

MAMA 2012 Notları

 

Ve MAMA ödülleri sahiplerini buldu. Biraz da fağn görllüğü dışa vurarak yorumlamaya başlayacağım. Normalde pek MAMA'ya önem veren biri değilim. BIGBANG dışında YG Family de iyi bir kadroyla geldi. (Sanki futbol anlatıyorum) EPIK HIGH ve PSY da performans sergileyenler arasındaydı. Ayrıca Adam Lambert, B.o.B, Super Junior, Seo in Young, Song Joong Ki, Ailee, EXO, SHINee vs vs performans sergileyenler arasındaydı. 


Şimdi kazananlara bakalım:

En iyi yeni kadın sanatçı: Ailee. Benim desteklediğim kişi oydu zaten. Hello Venus ile onu destekliyordum. Güölü vokale sahip rookie. Halo performansını dinlediğimden beri radarımda. Daha oturaklı şarkılar okumalı bir de. Performansı da çok iyiydi sahneyi doldurdu. Pia ve Bang Young Guk ile beraber performans yaptılar.

En iyi yeni erkek sanatçı: Busker Busker. Beni sinirlendiren bir adaylıktı. NU'EST yok çünkü. Olmaz ki yani en iyi rooki gruplardan birini aday göstermezler. Neyse Busker Busker'ın kazanmasına çok mutlu oldum. Rookiler arasında en sevdiğim oydu sonra Ulala Session. Gerçekten yetenekliler onlara rookie bile demek istemiyorum o derece.

En iyi kadın sanatçı: IU. Kore'nin saf kızı imajını biraz yıksa da sesi iyi sonuçta. Rakipleri de güçlüydü. Gain, BoA, Bak Ji Young ve G.NA. Benim bu kategoride favorim yoktu. Beşini de severim beşi de olabilirdi. Kazanan IU oldu tebrikler.

En iyi erkek sanatçı: G-Dragon. Başka söze gerek yok.

En iyi kadın grup: Sistar. SNSD-TTS olur diye beklerken Sistar oldu. Tahminen erkeklerden çok oy aldılar. Sistar severim ama desteklediğim 2NE1 idi. Ama malum kızlarımız tek şarkıyla promosyon yaptılar bu yıl. O yüzden pek etkili olmadı. Seneye artık. 

En iyi erkek grup: BIGBANG. Açıklamaya gerek var mı?

En iyi global (Evrensel mi desem bilemedim.) kadın grup: KARA. Acayip şaşırdığımı belli etmek isterim. KARA severim de global dedikleri Japonya herhalde. KARA bu yıl Japonya'da çok aktifti. Yine 2NE1'ı destekliyordum ama f(x) olur diye bekliyordum. Bu yıl patladı kızlar.

En iyi global erkek grup: Super Junior. İtiraf etmek gerekirse bu ktegori ve En iyi erkek grup kategorileri DBSK ile Shinhwa arasında gider diye düşünüyordum ama SJ ve bizimkiler sunbaelerini geçti. Onun dışında baya popüler olan B2ST de var. Çekişmeli bir kategoriydi.

En iyi işbirliği: Trouble Maker. Beklenen bir ödül. Trouble Maker geçen MAMA'dan beri çok seviliyor. Ben de severim. Kategorideki 5 aday da iyiydi. 

Best OST (Dizi-film Müziği): Seo In Guk&Jeong Eun Ji / All for you(Reply1997) açıkçası kategorideki şarkılar hakkında pek bilgim yok. Seo in Guk severim. :D Pas

En iyi müzik video: Gangnam Style. Yaani en çok izlenen Youtube videosuna gidip ödül vermezlerse saçmalık olur. Hakketti PSY hyuung.

En iyi rap performans:  EPIK HIGH. Bu kategori de dişliydi. Verbal Jint, Leassang, Dynamic Duo ve Mighty Mouth da  adaydı. Ben oyumu EPIK HIGH'a verdim. Ama rakipleri de çok iyi doğruyu söylemek gerekirse derken EPIK HIGH performansı çok iyiydi. Neyse ona sonra geleceğim.

En iyi grup performansı: Busker Busker. Ve beni arada bırakan bir kategori daha. ADiğer adaylar 10cm, Nell, F.T Island ve CNBlue. Her birini seviyorum her birini dinliyorum. Hepsi çok iyi ve ödülü hepsi de hakediyordu. Zorlayıcı bir kategori.

En iyi solo dans performansı: Gangnam Style. At Dansı yeterlidir.

En iyi dans performansı erkek grup: SHINee. Zorlu bir kategori daha. Diğer adaylar Super Junior, MBLAQ, INFINITE ve B2ST. Hepsinin dansları çok iyiydi. Seçenler için de zor olmuştur. 

En iyi dans performansı kadın grup: f(x). Sistar veya f(x) almalıydı zaten. Electric Shock dansını da çok seviyorum. Kızlarımızı da severim.

En iyi solo vokal performansı: K.will. Sesini sevdiğim biri haketti ve kazandı. B.o.B ile performansı da iyiydi zaten.

En iyi grup vokal performansı: Davichi. Güzel sesli kızlarımız kazandı. Bu da çok zorlu bir kategoriydi. Diğer adaylar 2AM, Noel, Urban Zakapa ve 4MEN yine hepsini severek dinliyorum. Hepsi de hakediyordu.

 Mnet PD'nin seçimi: B.A.P gözde rookie gruplarımızdan biri ödülsüz dönemezdi tabii ki.
En iyi Asyalı sanatçı: Wang Lee Hom 
En iyi Japon sanatçı: AKB48. Doğal olarak Japonya'nın en çok satan kız grubuna vereceklerdi. 
En iyi Filipinli sanatçı: Sarah Geronimo
En iyi Vietnamlı sanatçı: My Tam
En iyi Singapurlu sanatçı: Taufik Batisah
En iyi Endonezyalı sanatçı: Agnes Monica
Uluslarası favori sanatçı: PSY yani yani. 
 Müzikte stil: Gain
Guardian Angel Dünya çapında performans: BIGBANG. Fuu tabii bebeklerim. :D
En iyi çizgi (? Line yazıyordu efenim) ödülü: Super Junior
En yeni Asyalı sanatçı (Hareket :P): EXO. Bu grubu sevemedim gitti. Hep o milyon tane teaser yüzünden. o kadar teaser gördüm çıkış şarkısı daha iyi olmalıydı.

Yılın şarkısı: Gangnam Style. Bu kategoride online verilen oylar %10, inceleme %20, jürilerden %20, tekli (Single) satışlarından %30, albüm satışlarından %10 ve seçim komitesinden %10 alınarak oylar toplanmıştır. Doğal olara PSY birinci oldu. Şarkının satışları malum zaten baya iyi para getirdi.

Yılın sanatçısı: BIGBANG. Bu kategoride %20 online verilen oylar, %20 inceleme, %20 jüri, %20 tekli (Single satışı), %10 albüm satışı ve %10 seçim komitesi oylarından oluşuyor. 

Yılın albümü: Super Junior. %30 jüri, %50 albüm satışı ve %20 seçim komitesi oyu kullanıldı. SJ Kore'de albüm satış kralları zaten. En çok satılan albüm hep onlara aitti.

Ve bitti. Bizi şaşırtan DBSK ve Shinhwa ödülleri nerede??? En iyi erkek grup ve en iyi global erkek grup olarak o ikisi alır sanıyordum. Kore'de en çok oy verilen iki gruptu. B2ST de ödül almadı ki o da en çok oy verilen 3. gruptu. Törenin konuklarından biri Jackie Chan'di. Yılın sanatçısı kategorisinde BIGBANG'e ödülünü o verdi.

 Şimdi gelelim performanslara (Tabii ki hepsi değil beğendiklerim falan) :

Açılış Song Jong Ki ve GD ile A Better Tomorrow OST'si


asdfghdsadfghjk GD'den İngilizce rap geldi efenim. Sarı saç yine. SJ üyelerinin ifadelerine de çok güldüm.

Gain - Bloom


Gain hatunun dibi. Yine çok seksiydi yav. Bu kadın sevilmez mi. Ödül alırken baya utangaçtı ama sahnede devleşiyor.

EPIK HIGH - It's Cold (Lee Hi ile) ve Don't Hate ME


Fufufuufufuf oldum izlerken. Gerçekten çok iyilerdi. Joker hyungumuz falan. :D Mithra o başındaki yüzünden pek söyleyemedi ama neyse. Lee Hi o bakışlar ne öyle annem korkutma bizi.

SHINee ve EXO - Şarkılar vsvsvvs


EXO sevmesem de bu performansta iyi iş çıkarıklarını söylemeliyim. Mirotic iyiydi, çalınca şaşırdım. SHINee zaten sevdiğim gruplardan biri ve performansları iyiydi. JongHyun özellikle.

Super Junior - Intro + SPY + Mr. Simple az birşey + Sexy, Free & Single



Gecenin en çok beklenen performanslarından biriydi. O ışıklı olayı çok sevdim. Girişi de ShinDong'un yemesi falan. Ödül alırken de kendi çevirilerini yapmaları çok keyifliydi. Yesung'un İngilizcesi "Ohh noo"

PSY - Gangnam Style


Eee kimin hyungu yine coşturdu milleti gitti. :D

BIGBANG - Crayon + Fantastic Baby


Şimdi performanstaki tepkim şu "asdfghjksdfghjklşşsökdmjhgfavsbdnfmkgşh.ölgmkfdshbgvfcv" ve kitlendim. Ve şimdi fangöllüğün dibine vuracağım. Harikaydılar laan. Gidip geldim gidip geldi izlerken.
T.O.P'nin gözler gözler gözler.... 
Canavar konseptine tam uygun adamsın. Karizma her yerinden fırkışdı. Bir erkeğe pembe yakışmaz klişesini bozdu. Sesiyle etkiledi bizi gitti. Crayon'daki rapi ayrı bir olay oldu hele. Aegoo aegooo çok iyiydin.


Ya bu olay PSY'ın arkasından yapılan Gangnam Style. Dae ve T.O.P ahahha harikasınız.


Tae Tae Tae rap yaptı. Ve "Hacı sadece vokal ve dansta iyi değilim rapim de iyidir" dedi. Zaten Still Alive ile belli etmişti ama performans olunca ağzımız açık kaldı. Çok iyiydi. Yine her zamanki gibi havalı havalı geldi ve başladı. 
Gangnam Style performansında da hiç rahat durmadı o da at dansı yaptı efenim.








Beşliyi görüyorsunuz sonunda BIGBANG'i at dansı yaparken gördük ya ohh içimin yağları eridi.


Ovv Seung-chan. Çok olgun göründün sen. Bu dört canavarın yanında beyaz takım elbisesiyle masum Ri gelir. İlk önce kafasında bir maskeyle önde otururken maskeyi çıkardı ve Riii diye başladım. O yana yatırılmış saçlar çok yakışmış keretaya. Aklıma Park Ki Woong'un Gaksital'deki hali geldi biraz neyse takım elbise de çok yakışmış. Sonra gittiği gibi Twitter ve günlüğüne koşmuş.
Gömülü resim için kalıcı bağlantıBu fotoğrafı çekilirken PSY ona demiş ki "Benimler resim çekilip hemen Twitter'a koycan di mi?" Aynen de öyle yapmış. Hemen koşup geldi bize Jackie Chan'den ödül aldım ben dedi hava attı. Sonra günlğünü güncelledi. Orada da bir ton hava attı ki ohoo.



 
DaeSung evimizin canavarı. Kitlendiniz değil mi itiraf edin. O saç o giyim ağzım açık kaldı. Yine çok st bir performans çıkardı bebeğim. Şu megafonlu olay da gittim ben zaten. Saçı çooo..k yaışmış. O da Gangnam Style şeydi PSY hyungu kovaladı.
Ama yerim ben sizi nasıl da kovalamaca falan.








FUFDFSDSFD
My G baby kya asdfghsdfghjklş
Tören açılışında sarı olan cidi tören sonunda kırmızı her şeyiyle kırmızı olarak çıkıyor. Kırmızı kürkün altına birşey giyinmemiş. Normalde bunu yapan Tae olurdu ama bu sefer GD atak yapmış.  Fantastic Baby performansıyla Dj posrtuyla beraber görün ağzım açık kaldı. Şu an kelimeler yetmiyor. Ve ora Gangnam bebelerine katıldı. 



 Şimdi BIGBANG troll, macro ve komedi zamanı.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_mebkt3gtCp1qhmsbbo2_250.gif

Arkadaki çocuk EXO'dan galiba. Bunu görünce baya gülmüştüm.

 

Ödül alırken bir T.O.P troll bakışıyla karşı karşıyayız.

fucking-bigbang:

We didnt won? dafuq?

Anlaşılan Tae bir troll face olma yolunda.

hell-ogoodbye:

CUTEST PERSON IN THE WORLD FML
 

Ve T.O.P'den bir aegyoo yakalandı efenim.


ladies and gents, your best artist of the year

Amaç bilinmiyor. Dae normal. :D


Ve bu gifle bitiriyorum okuduğunuz için teşekkürler. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder